Alleen op stedentrip naar Londen

Ken je dat? Je wilt graag op vakantie en spreekt met vriendinnen van alles af, maar uiteindelijk gaat het elke keer niet door. Daarom heb ik besloten om voor het eerst alleen op stedentrip te gaan. Tijdens mijn vakantie ben ik 4 dagen in Londen geweest.

Ik had voor Londen gekozen omdat er veel te beleven valt. Daarnaast is het niet al te ver weg en ik spreek de taal. Ik had van te voren een Oyster Card besteld, kleine planning gemaakt van wat ik wilde doen, tickets en hotel geboekt en ben toen vorige maand vertrokken. Er was voor alle dagen regen voorspeld, maar daar heb ik gelukkig maar een paar uurtjes last van gehad.

Dag 1

Wat was ik moe. Ik kwam om 7.15 uur (Engelse tijd) aan op het vliegveld en kon pas vanaf 14:00 uur inchecken in mijn hotel. Vanaf het vliegveld heb ik de Heatrow Express genomen en stond ik binnen ongeveer een half uur op Paddington Station. Vanaf daar was het voor mij nog maar 8 minuutjes lopen naar het hotel. Mijn koffer mocht ik gelukkig alvast bij het hotel achter te laten, zodat ik deze niet de hele dag mee zou hoeven te dragen.

Eerlijk gezegd had ik deze dag geen energie om veel te doen. De volgende keer dat ik ga, boek ik liever een vlucht later. Ik ben eerst vanuit het hotel naar Hydepark gewandeld. Dit was ongeveer 10 minuutjes lopen. Daar heb ik koffie en een broodje gehaald. Eigenlijk heb ik die vooral de parken bezocht. ‘S middags ben ik naar het hotel gegaan, daar heb ik wel even een dutje gedaan. Soms voel ik me echt een omaatje. Na mijn dutje ben ik nog wel naar Oxford Street gegaan en naar de supermarkt. Een niet al te drukke dag, waarbij ik uiteindelijk alsnog 12 km gelopen heb.

Dag 2

Deze dag ben ik weer naar de stad gegaan en heb ik wat geshopt. In de winkel Next heb je naar mijn mening echt super leuke kleding. Ik baal er ook een beetje van dat we geen vestiging hier in Nederland hebben. Na het shoppen ben ik bij de Londen Eye geweest en heb ik de Big Ben gezien. Er was daar ook van alles te doen. Er werden verschillende shows gegeven door straatartiesten.

Dag 3

Dag 3 was mijn favoriete dag! Deze dag heb ik Camden Market bezocht. Hier heb ik uren gelopen en gekeken naar de leuke kraampjes. Er zijn in dit plaatsje zoveel mensen met zoveel talent! Hier ga ik nog een apart artikel over schrijven. Daarna ben ik naar Covent Garden gegaan en heb ik ook rondgekeken bij Piccadilly circus.

Dag 4

Geen een vakantie kan helemaal vlekkeloos verlopen. Op dag 4 moest ik om 11 uur uitchecken. Ik heb mijn koffer achterlaten in het hotel om deze later weer op te halen. Ik had een hele dagplanning, waar ik helaas uiteindelijk niet aan toe kwam. Ik ben eerst naar Buckingham Palace gelopen, maar had ongelofelijke buikpijn. Voor de mensen die beweren dat beweging helpt tegen menstruatiepijn. Nou, daar klopt dus helemaal niks van. Wat een ellende. Ik heb in de stad wat pijnstillers gehaald en hoopte de rest van de dag te ”overleven”. En ik heb het overleefd, maar vraag me maar niet hoe.

Samengevat

Ik kan duidelijk merken dat ik het leuk heb gehad. Ik ben misschien iets te enthousiast over deze ervaring gaan typen. Hierdoor heb ik de teksten moeten inkorten.

Ik vond het een leuke ervaring en nu weet ik ook dat ik het helemaal niet erg om alleen op stedentrip te gaan. Je ziet zoveel dingen, spreekt verschillende mensen en kunt je eigen planning maken.

Ik denk dat ik een lange vakantie ver weg niet zo leuk zou vinden in mijn eentje, maar een stedentrip is prima te doen. Ik ben zelfs al aan het kijken waar ik de volgende keer naartoe wil!

Ben jij al eens alleen op vakantie / stedentrip gegaan en hoe heb jij dat dan ervaren?

Lots of love,
Natalia

14 comments found

1. Ah vervelend van die laatste dag. Ik vind het wel lekker om alleen op reis te zijn, al heb ik het inmiddels al jaaaaaaren niet meer gedaan. Maar toen ik jonger was vond ik het wel fijn, even helemaal lekker mijn eigen ding doen, geen compromissen haha, lekker genieten.

2. Ik ben een keer een jaar alleen gaan backpacken in Australië, maar ontmoete in het vliegtuig een meisje met wie ik uiteindelijk dat jaar samen heb gereisd. Dus niet alleen :), op zich zou ik het prima kunnen, maar ik zou wel het ‘verwonderen, kunnen vertellen, samen ervaren’ missen. Ik snap helemaal wat je bedoelt met de vroege vlucht. Zo vroeg vertrekken is niks voor mij.

3. Wat stoer dat je in je uppie gegaan bent. Ik herken het wel. Ik heb allemaal vriendinnen die zwanger zijn of kleintjes hebben, dus samengaan zit er voorlopig niet echt in.

1. Hahah dankjewel,. Ja ik wist ook niet wat ik ervan zou vinden, maar ik dacht: Ik doe het gewoon! en uiteindelijk viel het allemaal best mee. Ik ga sowieso dit jaar weer naar Parijs en ik wil volgend jaar eigenlijk heel graag een keer naar Lissabon, Rome of Barcelona.